Tečka.
Tečka.
Jak jsme pro Jihomoravský kraj připravili nejlépe hodnocenou očkovací kampaň?
Klient: Jihomoravský kraj
Sektor: Veřejný sektor/zdravotnictví
Cíl spolupráce: Podpora očkování obyvatel v době covidové pandemie
Zadání
Během pandemie COVID-19 vypsal Jihomoravský kraj veřejné výběrové řízení na vytvoření regionální očkovací kampaně. Cílem bylo navázat na celostátní komunikační linku „Tečka.“ a zároveň přizpůsobit sdělení specifikům Brna a Jihomoravského kraje. Kampaň měla motivovat obyvatele k očkování a zvýšit proočkovanost v regionu.
Řešení
1. Analýza atmosféry a nálad v regionu
Uvědomili jsme si, že celostátní narativy typu „pomáhejme ostatním“ nebo „společně to zvládneme“ již ztratily účinnost. Zároveň se šířily dezinformace o očkování. Rozhodli jsme se proto zaměřit na autentické pocity obyvatel, kteří byli unavení z opatření a toužili po návratu k normálnímu životu.
2. Vytvoření regionálně rezonujícího sloganu
Hlavním sloganem kampaně se stalo „Ať už máme všici klid.“, doplněné o motto „Du se očkovat. Tečka.“. Tato sdělení reflektovala touhu po klidu a návratu k běžnému životu, což bylo pro obyvatele regionu největší motivací.
3. Vizuální styl a fotografie
Využili jsme grafickou linku celostátní kampaně „Tečka.“, kterou jsme přizpůsobili identitě Jihomoravského kraje. Klíčovým prvkem bylo použití regionálně vypadajících postav v běžných životních situacích, které byly pandemií omezené – například babička s vnukem, přátelé na skleničce nebo maminka s dítětem.
4. Komunikační kanály
Kampaň probíhala jak v online prostředí (sociální sítě, webové bannery), tak v offline prostoru (billboardy, CLV, plochy v MHD). Cílem bylo zasáhnout co nejširší spektrum obyvatel napříč regionem.
Výsledky
- Jihomoravský kraj se stal jedním z nejlépe proočkovaných regionů v České republice.
- Kampaň byla vyhodnocena jako nejefektivnější v rámci celé ČR.
- Zadavatel i vedoucí celostátní kampaně „Tečka.“ ocenili přizpůsobení kampaně lokálním potřebám a aktuálním náladám obyvatel.
Klíčové faktory úspěchu
- Schopnost vcítit se do potřeb zadavatele a pocitů cílové skupiny.
- Přizpůsobení celostátní kampaně regionálním specifikům.
- Využití autentických a důvěryhodných vizuálních prvků.
- Efektivní kombinace online a offline komunikačních kanálů.
Shrnutí: Nejproočkovanější region
Kampaň „Ať už máme všeci klid.“ pro Jihomoravský kraj ukázala, že klíčem k úspěchu není pouze kreativní zpracování, ale především schopnost vcítit se do aktuálních pocitů cílové skupiny. Zatímco celostátní narativy již ztrácely na účinnosti, my jsme se zaměřili na autentické emoce obyvatel regionu a nabídli jim řešení, které rezonovalo s jejich každodenní realitou. Díky této empatické a cílené komunikaci se nám podařilo nejen zvýšit proočkovanost v kraji, ale také posílit důvěru veřejnosti v regionální instituce. Tato zkušenost potvrzuje, že i v období krize může dobře promyšlená a lidsky laděná kampaň přinést konkrétní a měřitelné výsledky.
Kontakty
Agentura Orange s.r.o.
M: +420 724 350 401
E: info@o-range.cz
Pobočka Ostrava: Boleslavova 15, 709 00 Ostrava
Pobočka Praha: Žatecká 14, 110 00 Praha 1-Josefov
Sídlo: Maxe Švabinského 2239, 738 01 Frýdek-Místek
IČ: 26856425 | DIČ: CZ26856425
Číslo účtu: 267046964/0300



